Massmedia har nu i flera månader skrivit skräckfyllda rapporter om den ”blodiga regimen” i Syrien. Men har någon ställt sig en fråga – varifrån kommer alla dessa nyheter om händelserna i Syrien? Var hämtar alla de (BBC, CNN med flera) nyhetsbyråerna informationen? Om ni tror att det finns utländska reporter på plats och rapporterar om läget, så har ni väldigt mycket fel.
All information, som de stora västerländska mediabolag refererar till, kommer från en enda punkt som ligger i London! Källan som alla världens stora medier hänvisar till och som i sin tur hänvisas till av svenska massmedier, kallas för Syrian Observatory for Human Rights.
Och just från denna “observatorium” undersöker man mänskliga rättigheterna i Syrien. Personalstyrkan är inte överdrivet stor och består praktiskt taget av en person som kallar sig Rami Abdul Rahman.
Det är ett faktum att denna organisation tillhandahåller “nyheter” om Syrien nästan uteslutande till alla stora nyhetsbyråer världen över.
Här är deras webbsiter och facebookskonto.
På webbplatsen kan man hitta information om att nyheter från denna organisation distribueras av Reuters och AFP. Men även andra stora byråer refererar till Syrian Observatory for Human Rights eller rättare sagt upprepar och distribuerar lögner.
Det visar sig att någon sitter i London, fabricerar propaganda och på så sätt bildar världens allmänna opinion? Från den punkten i London dikterar man praktiskt taget alla regeringar sin egen inställning till Syrien!
Naturligtvis följer Rami Abdul Rahman inte sina egna intressen utan jobbar åt de som bestämmer över alla länders öde. Och ”oberoende” massmedia dag efter dag deltar i detta bedrägeri!
The director of the Syrian Observatory for Human Rights, Rami Abdulrahman, speaks on the phone in his home in Coventry
Detta är en konspiration! Det finns t ex monopolavtal angående priset på bensin. Här har vi ett monopol på information, vilket är lika brottsligt!
En tysk webbsite skriver att till Syrian Observatory for Human Rights i London hänvisar följande nyhetsbyråer:
”CNN, CBS, Associated Press, Reuters, AFP, BBC, Tagesschau, FAZ, Holtzbrinck, Springerpresse, Spiegel, Focus, Al Jazeera, al Arabiya und so weiter und so fort bis hin zu taz, Guardian und RIA Novosti”.
Varför är detta spektakel? Varför alla nyhetsbyråer hämtar info från en och samma källa? Har de inte egna resurser, reporter, underrättelsetjänster med mera? Varför hela världen tror blint på dessa lögner? Varför har Storbritannien och USA:s underrättelsetjänster organiserat hela denna cirkusen?
Svaret är enkelt. De gör detta för att spränga Mellanöstern (i det skick som vi känner till den) för att bygga ett stort islamiskt kalifat, som ett medel för framtida rekonstruktion av världen.

Det känns ju igen från Sliman Bouchuiguir och Libyan League for Human Rights. Historien går igen med kalkerpapper
av: OldWolf den 27/12/2011
, kl. 20:17
Ja, konceptet är samma.
av: Mavera den 27/12/2011
, kl. 20:42
Bra skrivet!
Dags för omvärlden att vakna och fatta att det som sker i Syrien inte är så svart och vitt som media förösker få det att framstå.
Vi alla vet att islamister med kriminella i hälarna går runt i dem belägrade områdena och skjuter sitt eget folk och sen “dokumenterar” det som att regimen skjutit.
Nu säger jag inte att regimen är oskyldiga men vakna för i helvette. Det är inte våld från ett håll. Al qaida med sina islamistiska vänner häller tändvätska i elden och förösker samtidigt att gömma sig bakom folket som ena stackare som utsätts för förtryck.
av: MacGyver den 27/12/2011
, kl. 23:10
Ja, precis. Håller med din analys.
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 08:56
Håller inte alls med. Tror inte att det är huvudsakligen islamister som är bakom terrorn. Det rör sig om köpta legoknektar, troligen folk inhyrda av Blackwater, numera Academi plus annat patrask som är inblandade. Tror du verkligen att det är shia och sunnimuslimer som spränger varandras moskeer genom självmordsbomber? Banditerna spränger bomber som via mediernas försorg ögonblickligen förvandlas till självmord attentat
Hur motiverar “uppdragsgivarna” självmordsbombarna t.ex i Iraq, där dom spränger varandras moskeer och bombar andra oskyldiga Muslimer i småbitar?
Det är naturligtvis CIA och Mossad som ligger bakom sprängdåden i Syrien, Iraq, Pakistan och gud vet var. Syftet med lögnpropagandan om självmordsbombarna är att framställa religion, inte bara Islam, som nånting demoniskt vars utövare är fanatiska och livsfarliga dårar.
Banditerna bakom den nya världsordningen hatar religiösa individer lika mycket som vita Nationalister. Dom vet att människor med en tro på högre makt är svåra att manipulera och de är inte så lättköpta.
My two cents.
av: chakapoya den 28/12/2011
, kl. 16:28
Jag tror att det pågår ett krig mot den syriska legitima regeringen för att så småningom störta den. De som “kämpar för frihet” är terroristiska organisationer och grupper (både lokala och “importerade”) samt västerländska (och israeliska) underrättelsetjänster. Al-Qaida är på sätt och vis jobbar åt CIA, därför är det konstigt att de spränger lite här och där.
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 18:08
God fortsättning Mavera!
Hemikram
av: HEMIMAMMA den 27/12/2011
, kl. 23:37
Tack detsamma!
Kram
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 08:55
God fortsättning o tack för den viktiga kritiska information du bidrar med.
av: Greta den 28/12/2011
, kl. 01:07
Tack detsamma! Och tack att du uppskattar det jag skriver.
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 08:58
Det hela handlar om kontrollen över världens sista stora oljetillgångar. De som kontrollerar USA och därmed våra pengar planerar för någon sorts militär operation i området. Frågan är vilka som ska få tillgång till den kvarvarande oljan, USA eller Kina eller Eu? Är Sverige med bland dem och i så fall vilka av oss? Hur insatta är våra kallade ledare? Frågorna blir snabbt fler än svaren. Det enda man vet är att något inte stämmer i det vi blir matade med och det som kan läsas mellan raderna.
av: Farfar den 28/12/2011
, kl. 08:09
Vem som får kontroll över oljetillgångar och därmed allt större makt? Det handlar inte om enskilda länder eller grupper av länder. Det handlar om en grupp enskilda människor som utgör finanseliten i världen och bestämmer över våra öden. Det finns många benämningar för de: världsregering, Bilderberggruppen, Trilateral Commission, Amerikan Federal Reserve o s v. Men det är samma grupp av bankirer som står bakom. Sverige är inblandat i allra högsta grad och svensk regering är mycket insatt.
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 09:05
De som kontrollerar Usa skrev jag ju:)
av: Farfar den 28/12/2011
, kl. 10:24
OK
av: Mavera den 28/12/2011
, kl. 15:45
[...] övrigt: – Syrien: varifrån kommer all information om Syrien? Mavera 27/12 2011 (Citat ur: All information, som de stora västerländska mediabolag refererar till, kommer från [...]
av: Motvallsbloggen » Så här var det i Libyen – journalister skäms ni inte? den 28/12/2011
, kl. 16:30
Kör gärna en kommentar här, gjorde själv en kommentar (som Sigvard).
De 9 kommentarer som hittills kommit in är mycket bra kommentarer. Vi får väl se om de är raderade imorgon…
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4879594
av: superzeke den 29/12/2011
, kl. 00:50
Nu har jag också kommenterat.
av: Mavera den 29/12/2011
, kl. 10:01
Jag var inne på en av de större nyhetsbyråernas sidor och de hänvisade mycket riktigt till the Syrian Observatory for Human Rights. Men, och det är viktigt attt notera, de skrev rent ut att det är en oppositionsgrupp. Den viktiga informationen saknas alltid i svenska medier när man hänvisar till gruppen – eller också återges deras uppgifter som sanning utan att man anger källan.
Just hur information återanvänds och förändras i varje nytt led för att bli ännu mer propagandistisk är ett intressant fenomen.
av: Björn Blomberg den 29/12/2011
, kl. 10:56
Precis, Syrian Observatory for Human Rights är den enda källa varifrån all information (eller rättare sagt desinformation) om Syrien kommer och distribueras vidare.
av: Mavera den 29/12/2011
, kl. 15:42
[...] tiden okritiskt hänvisar till som källa för sin information om Syrien. Se också inlägget på maverablogg.wordpress.com om [...]
av: 2 januari « Syrien den 02/01/2012
, kl. 21:54
[...] att en av deras medlemmar tagit över organisationen, vilket mycket riktigt påpekats t.ex. av maverablogg.wordpress.com, och att de nu tänker sätta stopp för den verksamhet han bedrivit i deras namn! – Syrian [...]
av: 19 jan « Syrien den 19/01/2012
, kl. 23:30
[...] All information, som de stora västerländska mediabolag refererar till, kommer från en enda punkt som ligger i London! Källan som alla världens stora medier hänvisar till och som i sin tur hänvisas till av svenska massmedier, kallas för Syrian Observatory for Human Rights, skriver Mavera och fler med henne. [...]
av: Kommunisternas blogg » Bloggarkiv » Anarki i EU:s utrikespolitik den 27/01/2012
, kl. 13:03